Betingelser

VILKÅR OG BETINGELSER FOR ALLER PLUS

 

  1. Generelt

1.1 Aller Media A/S (CVR: 43325612), Havneholmen 33, 1561 København V, tilbyder et fordelsprogram, Aller Plus, som administreres af Plus Club ApS, CVR: 39379694, Abildlunden 10, 3460 Birkerød, på vegne af Aller Media A/S.

1.2 Aller Plus er et fordelsprogram, der giver dig, (også benævnt ”Brugeren”), adgang til fordele såsom konkurrencer, point og rabatter.

1.3 Nedenstående betingelser (herefter ”Betingelserne”) finder anvendelse, når du benytter Aller Plus, og når du deltager i de tilgængelige konkurrencer og spil. Vi anbefaler derfor, at du læser Betingelserne grundigt, inden du accepterer dem.

  1. Forudsætninger for adgang til Aller Plus

2.1 Privatpersoner, der er fyldt 18 år, kan blive medlem af fordelsprogrammet. Du skal have adgang til en smartphone, der er kompatibel med Aller Plus’ app, og hvorfra der findes internetadgang.

 

  1. Oprettelse og medlemskab

3.1 Det er gratis og uforpligtende at blive medlem af Aller Plus. Du bliver medlem i Aller Plus-app’en, som du kan hente i App Store eller Google Play. Du skal blot bruge din e-mailadresse ved oprettelse. Det er dit ansvar, at e-mailadressen er korrekt.

 

3.2 Du kan til enhver tid framelde dig som fordelskunde ved at gå ind på din profilside og klikke på ”Slet profil og alle data”. Vær dog opmærksom på, at du mister alle dine optjente point, når du melder dig ud. Bemærk ligeledes, at du ikke længere kan indløse ubrugte værdibeviser eller præmiebeviser, når du er meldt ud.

  1. Optjening og brug af point

4.1 Optjening af point

Du optjener point, når du køber et af Aller Media A/S’ syv ugeblade i printudgave: 7 TV-Dage, BILLED-BLADET, Familie Journal, femina, SE og HØR, SØNDAG eller Ude og Hjemme. Fra uge 46 i 2019 indeholder alle disse ugeblade en unik kode (”lykkenummer”), som du skal indtaste eller scanne i app’en for at få point. Du har fire uger, fra Det Store Lykkespil er blevet afviklet, til at få indløst dine point.

Dine point registreres i din Aller Plus-app, og samtidig får du et stempel i dit digitale stempelkort, hver gang du indtaster/scanner et lykkenummer. Der er ikke lykkenumre i vores digitale udgivelser. Du optjener 10 point for hvert stempel, og når du har 10 stempler, får du ekstra 50 point. Derefter starter du forfra.

4.2 Optjente point kan bruges i Aller Plus’ pointshop. Pointshoppen indeholder værdibeviser hos de partnere, der er tilknyttet Aller Plus. Pointene kan ikke ombyttes til kontanter.

Når du bestiller et værdibevis, vil det ligge under ”Profil” og ”Mine køb”. Desuden får du inden for få minutter tilsendt en mail fra Aller Plus. I mailen får du en kode, som du kan bruge i den pågældende butik. Koden kan benyttes via din mobil, og du behøver derfor ikke, at printe den ud. Værdibeviset kan ikke annulleres eller byttes til en anden vare, efter at du har bestilt den i Aller Plus’ pointshop.

Derudover får du værdibevisets betingelser, så du er klar over, hvordan du skal forholde dig i forbindelse med indløsning af dit værdibevis. Bemærk, at værdibevisets betingelser er unikke, og at de derfor vil variere fra butik til butik.

4.3 Aller Media A/S er udelukkende formidler af værdibeviserne og handler derfor udelukkende som mellemmand mellem dig og den virksomhed, hvortil værdibeviserne kan indløses. Erhvervelsen af værdibeviset skal således anses som en aftale mellem dig og virksomheden. Det betyder, at hvis din vare fx lider af en mangel, som er omfattet af købelovens reklamationsregler, så skal du henvende dig til den butik, hvor du har indløst din kode. Hvis virksomheden annullerer din ordre efter bestillingen i Aller Plus, er det virksomheden, som skal yde dig eventuel kompensation for den tabte vare.

  1. Det Store Lykkespil

5.1 Deltagelse

Nå du indtaster dit lykkenummer i app’en, deltager du automatisk i Det Store Lykkespil, som strækker sig over ca. tre måneder pr. spil. Der er en hovedpræmie pr. spil, som trækkes ved periodens afslutning og 1.268 præmier, der trækkes løbende. Du vil med det samme blive informeret, om du har vundet en af disse præmier. Vinderne af de store præmier, vil blive informeret straks efter afvikling. Det vil tydeligt fremgå i alle ugeblade, hvilken dato Det Store Lykkespil slutter, og indtastes lykkenummeret efter denne dato, vil lykkenummeret være ugyldig. Du vil dog stadig få dine point, som beskrevet i afsnit 4.1.  

Du kan se alle præmier og værdien heraf i app’en.

5.2 Regler for deltagelse
Deltagelse forudsætter køb af et ugeblad for at få et lykkenummer, som beskrevet i afsnit 4.1, men det koster herefter ikke yderligere og kræver ikke ekstra tilkøb. Hvert lykkenummer er unikt og kan kun bruges én gang. Hver person kan kun indtaste to lykkenumre dagligt. Forsøg på snyd og brug af falske oplysninger vil medføre udelukkelse fra spillet og Aller Plus, jf. også afsnit 11 i Betingelserne.

Alle over 18 år kan deltage i konkurrencen og Aller Media A/S forbeholder sig retten til at kontrollere alderen på vindere og frasortere deltagere under 18 år.

 

Udenlandske abonnenter kan godt bruge Aller Plus, men skal være opmærksomme på, at præmierne kun kan indløses i danske butikker.

Ansatte i Aller Media A/S, Aller Tryk A/S og Plus Club ApS, og personer, som indgår i samme husstand som ansatte herfra, må ikke deltage i konkurrencer gennem Aller Plus.

 

  1. Andre spil + quizzer

6.1 I Aller Plus kan du hver dag spille diverse spil, forudsat at du giver tilladelse til e-mail markedsføring/modtagelse af nyhedsbreve fra Aller Media A/S. Du kan altid nemt og hurtigt afmelde nyhedsbrevene igen.

Der vil løbende blive afholdt quizzer, som du har mulighed for at deltage i. Vinderne af quizzerne får direkte besked fra Aller Plus.

Du kan se alle præmier og værdien heraf i app’en.

  1. Modtagelse af præmier

7.1 Hvis du vinder nogle af ovenstående konkurrencer beskrevet i afsnit 5 eller 6, får du en mail inden for få minutter fra Aller Plus med dit Præmiebevis, som enten kan indløses i en butik eller en webshop. Derudover får du Præmiebevisets betingelser, så du er klar over, hvordan du skal forholde dig i forbindelse med indløsning af dit Præmiebevis. Bemærk, at Præmiebevisernes betingelser er unikke, og at de derfor vil variere fra butik til butik.

 

7.2 Aller Media A/S er udelukkende formidler af Præmiebeviset. Aller Media A/S udgør således blot en mellemmand mellem dig og webshoppen/butikken, og erhvervelsen af Præmiebeviset skal således anses som en aftale mellem dig og webshoppen. Det betyder, at hvis din vare fx lider af en mangel, som er omfattet af købelovens reklamationsregler, så skal du henvende dig til den butik/webshop, hvor du har indløst dit Præmiebevis. Har du opgivet en forkert e-mailadresse ved tilmelding, er præmien tabt.

  1. Aller Plus fordelsshop

8.2 Som medlem af Aller Plus får du også adgang til en række særlige fordele i Aller Plus fordelsshop. Her kan du få rabatter på diverse produkter. De specifikke handelsbetingelser for den valgte fordelspartner sendes på mail, når du beder om at få sendt fordelskoden.

 

8.3 Når du bestiller en fordel, får du inden for få minutter tilsendt en mail fra Aller Plus. I mailen får du et link til den webshop, du har valgt, samt en rabatkode, som du kan bruge.

Når du har bestilt en fordel, kan fordelen ikke annulleres eller byttes til en anden fordel. Aller Media A/S er udelukkende formidler af fordelene/rabatterne og handler derfor udelukkende som mellemmand mellem dig og den virksomhed, hvortil fordelen kan benyttes. Erhvervelsen af en vare via en opnået rabat skal således anses som en aftale mellem dig og virksomheden, og det betyder, at alle forhold vedrørende det efterfølgende køb af varen er et anliggende mellem dig og virksomheden. Hvis din vare fx lider af en mangel, som er omfattet af købelovens reklamationsregler, skal du henvende dig til den virksomhed, hvor du har købt den pågældende vare. Hvis virksomheden annullerer din ordre efter bestillingen i webshoppen, er det ligeledes virksomheden, som skal yde dig eventuel kompensation for den tabte vare.

  1. Personlige oplysninger og persondatapolitik

9.1 Når du tilmelder dig Aller Plus, giver du Aller Media A/S tilladelse til, at vi må behandle dine oplysninger til brug for dit medlemskab. Når du benytter Aller Plus, har vi derfor brug for følgende oplysninger fra dig:

  • E-mailadresse
  • Navn (valgfrit)
  • Mobilnummer (valgfrit)

Vi bruger dine oplysninger til at administrere dit medlemskab af Aller Plus, fx ved at registrere dine point og medlemsfordele og samtidigt kunne behandle, når du bruger dine point eller dine fordele/rabatter. 

 

9.2 EU har med Persondataforordningen (dagligt forkortet GDPR) skærpet kravene til, hvordan virksomheder bruger, behandler og opbevarer dine persondata. I Aller Media A/S overholder vi naturligvis GDPR, og som bruger af Aller Plus er dine persondata i gode hænder. Personoplysningerne behandles fortroligt og lagres under sikre forhold i overensstemmelse med gældende lovgivning. Som bruger af Aller Plus har du til enhver tid ret til indsigt i, og ret til at berigtige, dine oplysninger ved at kontakte Aller Media A/S. Oplysningerne anvendes til at administrere dine handlinger, bestillinger og deltagelse i konkurrencer samt til information og markedsføring via telefon, post, e-mail og sms, i det omfang lovgivningen giver mulighed for det. Hvis du ikke længere ønsker disse informationer, tilbud, fordele og nye tiltag fra Aller Media A/S, kan du altid ændre dine personoplysninger ved henvendelse til Aller Media A/S’ kundeservice.

Vores privatlivspolitik beskriver, hvilke oplysninger vi gemmer om dig, samt hvad vi bruger dem til.

Du kan læse vores privatlivspolitik her!

 

9.3 Du skal downloade, udfylde samt underskrive dette dokument, hvis du ønsker at få oplyst, hvilke oplysninger vi har, eller ønsker at få slettet den persondata, vi har registeret. På denne måde kan vi verificere, at vi behandler de rigtige data. Du sender til gdpr@aller.dk eller med post til:

Aller Media A/S,
Havneholmen 33,
1561 København V.
Att.: GDPR

 

Så vender vi hurtigst muligt tilbage til dig.

Alle henvendelser skal i første omgang ske til os. Hvis du efterfølgende ønsker at klage over vores behandling af dine personoplysninger, kan du rette henvendelse til Datatilsynet, som fører tilsyn med databeskyttelsesloven.  

  1. Ansvar for tekniske fejl og Aller Plus’ utilgængelighed

10.1 Aller Media A/S tager forbehold for tekniske fejl, som kan medføre potentiel nedetid eller Aller Plus’ midlertidige utilgængelighed. Aller Media A/S giver ingen garantier for Aller Plus’ tilgængelighed eller kvalitet, og Aller Media A/S er i intet tilfælde ansvarlig for skader, som følger af brugen eller den manglende mulighed for at bruge Aller Plus.

  1. Annullering af resultater og udelukkelse fra Aller Plus

11.1 Aller Media A/S forbeholder sig retten til at annullere resultatet af konkurrencer, såfremt resultatet beror på en fejl i Aller Plus-app’en, eller hvis der er tale om en fejl, som skyldes Brugerens forhold, fx snyd fra Brugerens side, eller hvis Brugeren i øvrigt har handlet i strid med Betingelserne. Præmier opnået i strid med Betingelserne vil ikke blive uddelt. Har en Bruger modtaget en præmie i strid med Betingelserne, er Brugeren efter påkrav ligeledes pligtig til at tilbagelevere modtagne præmier.

11.2 Aller Media A/S forbeholder sig til enhver tid retten til uden varsel at afbryde og ophæve Brugerens adgang til app’en og Aller Plus, hvis Brugeren anvender Aller Plus i strid med Betingelserne eller i strid med lovgivningen i øvrigt. Dette gælder fx i tilfælde af snyd, eller forsøg på snyd, misbrug af stempelkort eller brug af falske oplysninger, fx i forbindelse med deltagelse i Aller Plus’ udbudte spil og konkurrencer. En udelukkelse fra Aller Plus i medfør af dette afsnit vil ligeledes indebære inddragelse af alle Brugerens optjente points. 

I tilfælde af udelukkelse fra Aller Plus er Aller Media A/S ikke ansvarlig for Brugerens eventuelle tab som følge af udelukkelsen, og Brugeren kan ikke efterfølgende rette krav mod Aller Media A/S.

  1. Immaterielle rettigheder og rettigheder til Aller Plus

12.1 Alle rettigheder, materiale og informationer, der er tilgængelige i Aller Plus-app’en, udgør Aller Media A/S’, eller Aller Media A/S’ samarbejdspartneres, ubegrænsede ejendom og er beskyttet i henhold til dansk lovgivning. Brugeren accepterer, at enhver anvendelse i strid med Aller Media A/S’ ejendomsret, herunder – men ikke begrænset til- brug til kommercielle eller offentlige formål, ikke er tilladt, medmindre Aller Media A/S udtrykkeligt har givet samtykke hertil. Enhver form for kopiering, distribution eller anden krænkende brug af indholdet og/eller af rettigheder på Aller Plus er derfor forbudt og kan retsforfølges af Aller Media A/S. Brugeren forstår samtidigt, og anerkender, at Aller Media A/S til enhver tid kan gøre sin ret til Aller Plus’ indhold gældende direkte over for Brugeren.

  1. Force Majeure

13.1 Aller Media A/S er ikke ansvarlig for eventuelle nedbrud, utilgængelighed eller fejl på Aller Plus, eller andre forhold eller forhindringer, som forårsages af begivenheder, som ligger uden for Aller Media A/S’ rimelige kontrol. I tilfælde af force majeure suspenderes Aller Media A/S’ forpligtelser vedrørende forhold relateret til Aller Plus, indtil Aller Media A/S atter er i stand til at opfylde sine forpligtelser.

  1. Lovvalg og værneting

14.1 Såfremt en konflikt opstået mellem Aller Media A/S og Brugeren af Aller Plus ikke kan løses i mindelighed, vil enhver tvist, strid eller påstand, der udspringer af eller i forbindelse med denne aftale, herunder aftalens eksistens eller ugyldighed, endeligt afgøres ved Københavns Byret som første instans under anvendelse af dansk lovgivning.

 

15. Ændring af vilkår

15.1 Aller Media A/S forbeholder sig retten til at ændre Betingelserne, herunder – men ikke begrænset til – konkurrencebetingelserne, Aller Plus’ funktion, funktionalitet, design, software eller andre forhold relateret til Aller Plus. Aller Media A/S forbeholder sig også retten til helt at nedlægge Aller Plus-app’en, herunder de udbudte konkurrencer og spil, med en måneds varsel. Alle optjente point skal bruges inden for denne periode.

15.2 Væsentlige ændringer vil blive kommunikeret via e-mail eller via app’en, inden ændringerne træder i kraft. Hvis du fortsætter med at bruge Aller Plus, efter at ændringerne er trådt i kraft, anses det for accept af de nye betingelser. Hvis ændringen kræver samtykke og er om persondataretlige forhold, indhenter vi samtykke fra dig i henhold til gældende databeskyttelsesregler.  
 

Uanset ovenstående afsnit 15.1, vil Aller Media A/S i alle tilfælde undlade at nedlægge Aller Plus under en igangværende runde af Det Store Lykkespil.  
Betingelserne er gyldige fra 1. november 2019.  

  1. Andet

16.1 Hvis et afsnit i Betingelserne ikke kan håndhæves, eller på anden vis må anses for værende ugyldigt, berøres Betingelsernes øvrige vilkår og bestemmelser ikke heraf.

 

  1. Support
    17.1 For support til Aller Plus henviser vi til: allerplus@aller.com